Hoe kun je meer Exchange accounts toevoegen in Microsoft Outlook?

Standaard zit in Microsoft Outlook een beperking voor het toevoegen van het aantal (Exchange) accounts. Je kunt tegen deze beperking aanlopen als je meer dan 10-15 mailboxen toevoegt.

Zodra de limiet bereikt is krijg je onderstaande melding (of iets wat erop lijkt bij oudere versies)

Sinds Outlook 2013 is het mogelijk om deze te verhogen naar 9999. Wel is de limiet oorspronkelijk bedacht omdat een grote hoeveelheid accounts ook veel load geeft op een systeem. Dus hoe meer je accounts je toevoegt hoe langzamer het werkt.

Met de volgende register instelling kun je het aantal accounts aanpassen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Exchange
DWORD: MaxNumExchange
Waarde: 9999

Je kunt dit handmatig in het Windows register doorvoeren maar het kan ook eenvoudig door het bovenstaande bestand te downloaden en uit te voeren. Start Outlook daarna opnieuw op om de instelling actief te maken. De limiet voor het aantal accounts na het uitvoeren op 9999.

Extra informatie:

  • Bij zakelijk/groter gebruik van Office 365 zakelijk adviseer ik in veel gevallen om shared mailboxen te gebruiken of gedelegeerd beheer op de mailboxen.
  • Voor het uitrollen van een policy heb je andere instellingen nodig. Bovenstaande is voor standalone gebruik.
  • Soms wordt geadviseerd om ook de UseLargeEMSInstCtxHeap te gebruiken, maar zelf heb ik dat nooit hoeven doen. Dus die heb ik eruit gelaten.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*