Microsoft Outlook 2010 items worden niet meer geïndexeerd

Let op! Nieuw artikel over dit onderwerp – Update januari 2018:
https://arjanlobbezoo.nl/microsoft-outlook-zoeken-langzaam-en-werkend-windows-updates-oplossing/

Sinds mei 2017 zijn er enkele updates uitgerold die de indexering in Microsoft Outlook verstoren. Het is mij niet duidelijk om welke updates het gaat. Hieronder de stappen om in Outlook 2010 de index opnieuw samen te stellen. In de meeste gevallen hielp dit.


  • Ga naar Bestand en kies Opties

  • Klik op Zoeken en kies daarna voor Opties voor indexering

  • Klik op Geavanceerd

  • Klik op Opnieuw samenstellen
  • Klik daarna op OK
    Vervolgens bij eerdere venster op Sluiten
    Klik nogmaals op OK
  • Sluit Outlook af (alle vensters sluiten, ook mailberichten en agenda).
  • Na 1 minuut Outlook weer opstarten
  • Wacht een half uur en laat Outlook ondertussen open staan
  • Probeer opnieuw te zoeken.

In Office 2016 kan het zoekprobleem in combinatie met office 365 heel hardnekkig zijn. Een oplossing is is terugdraaien naar een eerdere subversie van Office 2016. Neem voor de mogelijkheden contact op.

Aanvullende informatie bij Office 2016 (Engelstalig):
https://lookeen.com/blog/how-to-fix-outlook-2016-search-problems

https://office-watch.com/2016/force-windows-indexing-to-run-faster/

One Comment, RSS

  1. John Smith 22 mei 2020 @ 11:28

    Thank you for such kind informations. I blogged at this topic Outlook email not working.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*